martes, 9 de febrero de 2010

6. Recollida d’informació

Diferents òrgans del nostre cos estan contínuament recollint estímuls de l’ambient extern i del nostre medi intern. Un estímul és el canvi en l’ambient que els nostres receptors nerviosos són capaços de captar.

· Són estímuls externs els que capten els sentits : el fred, el vent sobre la pell, un so agut, l’olor d’amoníac, la llum intensa, el gust àcid de la llimona...
· Són estímuls interns la fatiga, el dolor, la sacietat, l’excés de CO2 en la sang, etc.

Els que actuen com a receptors són unes neurones especialitzades, anomendes sensorials, que capten els estímuls i els tradueixen a impulsos nerviosos, impulsos que després transmetran a neurones sensitives. Els nervis sensitius són els que porten aquesta informació a l’encèfal o la medul·la espinal.

Hi ha àrees en el cervell que estan especialitzades en la recepció d’aquestes sensacions. Per exemple, en el lòbul parietal hi ha una àrea sensitiva, que rep les sensacions elementals de totes les àrees del cos; a la regió occipital hi ha l’àrea visual, on es projecten punt per punt els estímuls transmesos des de la retina; i al lòbul temporal hi ha una àrea auditiva.


No hay comentarios:

Publicar un comentario